Home > Uncategorized > Mijn bevindingen tot zo ver!

Mijn bevindingen tot zo ver!

Amsterdam 16 oktober,

Hoi Dennis,

In diverse modebladen, tijdschriften ben ik opzoek gegaan naar manieren van hoe de vrouw wordt afgebeeld.

Ik heb twee collages gemaakt met voor mij het cliché beeld van hoe een man een vrouw zou verbeelden (Nr 1) en hoe een vrouw een vrouw zou verbeelden (Nr 2).

vrouw volgens man

vrouw volgens vrouw

Uit deze twee collages heb ik twee foto’s geplukt, om te kijken of ik het een beetje bij het rechte eind had. Nr 1: “Babe’s en auto’s” en Nr 2: ” Niet onthullend wel naakt” . Wederom een cliché wat ik bezit. Deze foto’s heb ik voorgelegd aan mijn mannelijke vrienden. Daaruit bleek dat het toch aardig klopte. De Nr. 2 foto werd wel in de meeste gevallen als mooier gezien. De foto is ook meer een kunst foto. Maar als het om “lekkerste” ging wezen de meeste toch naar Nr 1.

Dit was even een klein onderzoekje en het rammelt natuurlijk aan alle kanten. De foto’s zijn al kwalitatief niet gelijk en beide door mij uitgekozen. Ik heb echter een voorstel:

Hoe zou je het vinden als jij en ik allebei een vrouw verbeelden? Dan blijft het onderwerp dichter bij onszelf, en het lijkt me een leuk testje! Misschien moeten we wel een thema hebben zodat de verbeeldingen beter te vergelijken zijn. Laat maar weten wat je van het plan vindt!

Groet Geertje

  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

