Home > Uncategorized > Nieuw plan

Nieuw plan

Amsterdam 17-12-2009

Hoi Dennis,

Ik ben de afgelopen maanden op zoek gegaan naar afbeeldingen van vrouwen. Heb gekeken naar hoe een vrouw een vrouw verbeeldt en een man een vrouw. Daar zit zeker wel verschil in. Ik kan daar wel eindeloos mee doorgaan maar dat is voor mij op deze manier niet interessant. Ik word daar in ieder geval niet veel wijzer van, omdat het bij plaatjes blijft en er geen discussie op gang gekomen is tussen ons.

Mannen zijn nu eenmaal anders dan vrouwen, dit is genetisch bepaald. Dit is ook niet erg, dit is fijn. Vrouwen onderling verschillen dan ook weer van elkaar net als mannen. Mensen zijn anders, en dat is fijn. Hierdoor heb je verschillende meningen en gedachtes. Hierdoor krijg je ook verschillende foto’s of schilderijen. Dat maakt het leven leuk en interessant.

Ik heb besloten m’n eigen weg te zoeken in dit (re)constructing stevens project. Iets wat ik twee maanden geleden al had moeten doen, maar misschien is dat dan weer iets heel vrouwelijks, dat je geduld hebt, en afwacht. Terwijl de meeste mannen die ik ken sneller een eigen plan maken als hun iets niet bevalt.  Terwijl vrouwen toch meer afwachten en solidair zijn. Ook dit zit voor een groot deel in onze genen.

Nu mijn eigen plan:

Ik heb besloten om de hedendaagse vrouw te fotograferen in haar (huis) kamer of leefwereld. Gezien vanuit mijn oogpunt. Dat van een vrouw dus. Ik heb zin om dit te doen, dus zet ik al mijn vrouwelijke solidariteit (of is het toch mijn weegschalen ascendant) aan de kant en ga ik op pad met mijn camera. Dinsdag vertrek ik voor twee weken naar Marokko, hopelijk krijg ik daar ook de kans om vrouwen in hun leefomgeving te portretteren.

Groet Geertje

  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

