Home > Uncategorized > Lichaamsobjectificatie in Brazilië

Lichaamsobjectificatie in Brazilië

Hoi Yael en Yafit,

Hoe ging jullie presentatie? Ben erg benieuwd naar jullie film! Staat die ook ergens online? Of kan ik hem pas zien als ik weer terugben?

Inmiddels heb ik aan de andere kant van de plas mijn ogen uitgekeken. De Brazilianen, en met name de vrouwen, gebruiken hun lichaam als een soort pronkobject.

Hun bikini´s zijn kleiner dan mijn zonnebrilpoetsdoekje. Maar niet omdat ze weinig te verhullen hebben. Borstvergrotingen zijn de normaalste zaak van de wereld, veel meisjes krijgen er een kado van hun familie op hun 16e verjaardag.

Ook tattoeages zijn immens populair. En meestal zijn ze niet erg origineel. “Sexy” en “Made in Brazil” zijn de meest geziene teksten. Ik zou dergelijke teksten nog niet eens op een T-shirt durven dragen!

(Helaas is de connectie hier in de rimboe te traag om foto´s te posten)

Het verschil kan niet groter zijn met de dames die we in Nederland fotografeerden voor (Re-)constructing Stevens. Trotse dames die accepteren dat ze “beperkt houdbaar” zijn. Dat zullen jullie dan ook te zien krijgen als jullie volgende week naar mijn presentatie kunnen komen.

Hopelijk tot dan!

Groet uit Brazilië,

Niels

  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

