berlijn 1 februari

Daan stelde mij de vraag wat voor verborgen / verboden emoties de hedendaagse vrouw heeft
Ik denk niet dat hier een duidelijk antwoord op is .. dat je een lijst zou kunnen maken  van emotie 1 t/m 5
En ik heb dus geprobeerd om het gevoel verboden / verbogen emoties te hebben  weer te geven

In eerst instantie heb ik dit gedaan door quotes van beroemde sterke vrouwen te zoeken en daar beelmateriaal ( van mezelf ) bij te zoeken of te maken.
Voor het uiteindelijke eindresultaat de waren 2 quotes het belangrijkste ..

There is nothing like staying at home for real comfort.’ – Jane Austen                                                                                     Iemands  thuis  is de plek waar je je zelf kan zijn en waar dus geen enkelijke emotie verborgen hoeft te worden ,                        of verboden is, iemands thuis kan niet nep zijn ,thuis is niets verhullend .

‘Don’t compromise yourself you are all you’ve got.’ – Janis Joplin                                                                                                De makkelijste manier om jezelf  ( of bepaalde emoties te verbergen ) is om kompleet op de gaan in de menigte ..        Hezelfde  te zijn als  ‘iedereen’ ( wat dat dan ook mag betekenen).                                                                                                            In de moderne tijd zie je dat veel mensen aan een door de media bedacht ideaal plaatje willen voldoen  ‘plastic fastastic’  niet opvallen .. allemaal presies hetzelfde zogenaamde ideaal nastreven .

Ik heb deze twee quotes en de beeldvertaling die ik er van gemaakt heb gecombineerd,  wat resulteerd in een serie foto’s
– in mijn thuis
– met als model een levensgrote barbie  die model staat voor de  plastic fantastic mentaliteit

  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

